? ??????????????Trees? ????? ?? ???Rating: 3.9 (41 Ratings)??2 Grabs Today. 7990 Total Grabs. ??????Previe
w?? | ??Get the Code?? ?? ?????New Life? ????? ?? ???Rating: 3.3 (80 Ratings)??2 Grabs Today. 6108 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????My Milkshake? ????? ?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Islamic Widget

href="http://testi.iluvislam.com">
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Rabu, 15 Julai 2009

10 PiNTu SyaiTaN

seorang ulama' b'kata:"saya sntiasa b'fikir dan memerhati,pintu manakah syaitan dtg m'hasut dan menyesatkn manusia.Tiba2 saya dapati syaitan itu dtg melalui 10 pintu:10 pintu t'sbut ialah:-

  1. melalui sifat rakus dan buruk sangka..lalu saya melawannya dgn sifat p'caya dan qana'ah(b'pada2 dgn apa yg ada)..
  2. melalui sifat sukakan kehidupan dan pjg angan2..saya melawannya dgn rasa takut mati yg dtg tiba2..
  3. melalui sifat ingin sntiasa berehat dan b'sdp2..saya melawannya dgn rasa bhw semua nikmat hilang dan betapa sukarnya hisab d hari kiamat..
  4. melalui sifat 'ujub(kagum pd diri sndiri)..saya melawannya dgn m'syukuri anugerah Allah dan bimbang akibat buruk..
  5. melalui sifat memandg rndh,m'perlekehkn manusia dan x hormat mrk..saya melawannya dgn memahami hak mrk dan m'hormati mrk..
  6. melalui sifat hasad dengki..saya melawannya dgn sifat redha apa yg dikurniakn Allah kpd saya..
  7. melalui sifat riak dan sukakn pujian manusia..saya melawannya dgn sifat ikhlas..
  8. melalui sifat bakhil..saya melawannya dgn rasa bhw smua yang ada di muka bumi ini akan fana' dan Allah shj yg kekal abadi..
  9. melalui sifat takbur dan angkuh..saya melawannya dgn sifat tawadhu'..
  10. melalui sifat tamak..saya melawannya dgn p'caya apa yg ada d sisi Allah dan x tamak dgn apa yg ada d tgn manusia...

0 ulasan: